یزدفردا :سرهنگ محمدخاني رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گيلان بیان داشت:  بدنبال ارجاع يك فقره پرونده از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهي خانمي مبني بر اينكه فردي ناشناسی در یکی از شبکه های اجتماعی، تصاوير خصوصي اش را منتشر و با منتسب نمودن اعمال خلاف حقيقت ، قصد هتك حيثيت كردن وي را دارد ، بررسي موضوع به صورت ويژه در دستور كار پليس فتا قرار گرفت.

با پي جويي هاي فني و پليسي  انجام شده ، كارشناسان پليس فتا موفق شدند نقاب از چهره مجازي متهم برداشته و هويت واقعي او را در فضاي حقيقي آشكار كنند . و متهم پس از شناسايي طی عملیاتی دستگیر و پس از رویت مدارک و مستندات به جرم خود اعتراف نمود.


سرهنگ محمد خانی در خاتمه به كاربران عضو شبكه هاي اجتماعي توصيه كرد

1 – هرگز اطلاعاتي را كه نشان دهنده هويت شماست، ارسال نكنيد .

2 – هرگز تصاوير نامناسب يا چيزهايي كه هويت شما را به نمايش مي گذارند، ارسال نكنيد

3 – عكس ها و ويدئوهاي شخصي و خانوادگي را درسايت هاي به اشتراك گذاري منتشر نكنيد زيرا در اين صورت ديگر شما صاحب آنها نيستيد، اينگونه محتواها به سرعت توسط مجرمين اخلاقي منتشر مي شوند.

4 – اطلاعات محرمانه، عكس ها و ويدئوهاي شخصي و خانوادگي را برروي رايانه متصل به اينترنت نگه داري نكنيد

5- به هر ناشناسي اعتماد نكنيد ، فضاي شبكه هاي اجتماعي مملو از كاربراني است كه با هويت جعلي و براي مقاصد خاص مثل كلاهبرداري و ساير اقدامات غيرقانوني و مجرمانه نسبت به ارتباط گيري با كاربران اقدام مي كنند ، بنابراين از پذيرفتن افرادي كه با هويت ، تصاوير و طرح مطالب اغواء كننده سعي در برقراري ارتباط و افزودن شما به ليست دوستان يا علاقمندان صفحه خود دارند ، جداً اجتناب نمائيد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا